Recursos d’interès

Per a aspectes clínics i mèdics, per a apectes no clínics, per a informació legal i d’ajudes i pisos d’acollida.

Per a aspectes clínics i mèdics

Centres de referència per al diagnòstic i tractament de les cardiopaties congènites a Catalunya

Hospital de la Vall d’Hebron (Barcelona) – Àrea Maternoinfantil
Hospital Maternoinfantil de Sant Joan de Déu (Barcelona)
Hospital Clínic de Barcelona
Hospital Quirón-Dexeus de Barcelona
Hospital Quirón-Teknon de Barcelona

Centres de referència per al diagnòstic i tractament de les cardiopaties congènites a Madrid

Hospital La Paz
Hospital Gregorio Marañon
Hospital Universitario HM Montepríncipe
Hospital Doce de Octubre
Hospital Universitario Ramón y Cajal
Hospital la Zarzuela

Centres de referència per al diagnòstic i tractament de les cardiopaties congènites a Andalusia

Hospital Universitario Reina Sofia
Hospital Vírgen del Rocío
Hospital Carlos Haya

Centres de referència per al diagnòstic i tractament de les cardiopaties congènites a València

Hospital La Fe

Centres de referència per al diagnòstic i tractament de les cardiopaties congènites a Aragó

Hospital Miguel Servet

Centres de referència per al diagnòstic i tractament de les cardiopaties congènites al País Basc

Hospital Cruces

Centres de referència per al diagnòstic i tractament de les cardiopaties congènites a Canàries

Hospital Materno Infantil de Canarias ( Equip del Dr. Fernando Villagrá del Hospital La Paz de Madrid )

Centres de referència per al diagnòstic i tractament de les cardiopaties congènites a La Corunya

Complejo hospitalario Universitario de A Coruña (CHUAC)

Per informació d’unitats fora d’Espanya

Association for European Paediatric and Congenital Cardiology

Per a aspectes no clínics

Psicològics, psicopedagògics, escolars, psicosocials, laborals, familiars, esportius, de desenvolupament…)

– AACIC
– Fundació CorAvant
Des del Servei d’atenció a les persones amb cardiopatia congènita oferim la possibilitat de fer un estudi de les repercussions i necessitats de cada persona i la derivació al centre o recurs existent més adequat de la seva zona de residència.
La col·laboració continua amb altres institucions, organismes públics i entitats del tercer sector ens ha permès poder fer un treball conjunt i crear una xarxa de serveis que permet aquesta derivació.
CDIAP’s, EAP’s, les Federacions FEDER, COCEMFE, ECOM, FCVS…, Serveis Socials dels Ajuntaments, són alguns, entre molts, dels recursos dels què disposem.

Per a informació legal i d’ajudes

Certificat de discapacitat, Llei de dependència…

Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya

En cas de necessitar més informació i assessorament legal individualitzat, l’AACIC CorAvant té un conveni de col·laboració amb el gabinet d’advocats “Col•lectiu Ronda”.

Pisos d’Acollida

Hi ha moltes famílies i persones que es visiten en hospitals de Barcelona pel procés de diagnosi, tractament i seguiment de la cardiopatia congènita i viuen a d’altres comarques, comunitats autònomes i fins i tot d’altres països. Aquestes famílies tenen una necessitat bàsica que sovint no saben com resoldre: el seu allotjament.
Per aquelles persones i famílies que no poden fer front al cost que suposa l’allotjament en un hotel, hi ha la possibilitat d’allotjar-se en pisos d’acollida.
Des del departament d’Atenció al Pacient i/o usuari dels hospitals, les treballadores socials ajuden a cercar un allotjament de la xarxa d’entitats del Tercer Sector que disposen de pisos d’acollida a un preu assequible. Des de l’AACIC CorAvant també us podem ajudar gràcies a un conveni signat amb la Fundació Jubert Figueras, fundació que disposa de diferents pisos d’ acollida a Barcelona.

Si voleu més informació, podeu omplir el següent formulari i ens posarem en contacte amb vosaltres.

Nom i cognoms*

Població*