Benvinguts i benvingudes a CorAvant

Viu un #SANTJORDIdesdelcor

Aquest Sant Jordi tampoc podem treure parades al carrer i volem oferir-te una forma de col·laborar amb l’entitat que té un regal especial: si aquest mes d’abril fas una donació a la Fundació CorAvant, per petita que sigui, et regalem la il·lustració CorPlora de la Cristina Subirats en format digital, publicada al llibre gegant “Tac, tac, cor petit”, fet a Centelles l’any 1995 a la primera trobada de l’AACIC (associació de cardiopaties congènites).

La Cristina Subirats va néixer a Cerdanyola del Vallès l’any 1967 i dibuixa des de sempre.

“Utilitzo el dibuix com a eina de pensament, més que les paraules. Em defineixen les ganes d’aprendre i de fer, soc més pràctica que teòrica i tinc tendència a precipitar-me.”

La seva formació es centra en el camp de les arts plàstiques (BBAA, postgrau en Il·lustració EINA, cursos de gravat…) i de l’educació en el lleure. La primera etapa laboral la va dedicar al món de la il·lustració, llibre de text (Enciclopèdia Catalana), novel·la juvenil (Cruïlla) i àlbum il·lustrat (Eumo Editorial) i ben aviat ho va compaginar amb la docència al Cicle superior d’Il·lustració a l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat. Va ser en aquest temps que va col·laborar amb el llibre gegant de l’AACIC a Centelles l’any 1995. Després del naixement dels seus tres fills (en Pep, en Joan i en Lluc) va iniciar una segona etapa laboral centrada en l’educació artística per a infants, joves i famílies. Continua impartint classe i realitza cursos i tallers d’art i creativitat a La Mercè de Girona, publica recursos creatius i participa en dissenys de treballs manuals.

“La meva implicació a l’EAD Sant Cugat ha augmentat progressivament, he assumit la direcció durant set cursos i segueixo impartint classe a cicle superior i cicle mitjà. Progressivament he ampliat la meva formació amb cursos de ceràmica, serigrafia, xilògrafa, popup… i he participat en exposicions individuals, col·lectives i en projectes artístics com Temps de flors. Avui dia el meu centre d’interès artístic és el món vegetal: persegueixo el color, gaudeixo amb les fragàncies i essències, i admiro la tossuderia de les plantes feréstegues.”

Si vols saber més d’ella, pots trobar-la i seguir-la a: https://www.instagram.com/subiratsbeti/

Aconsegueix la il·lustració digital solidària CorPlora amb la teva donació

T’animem a compartir aquesta iniciativa solidària entre les teves amistats, família, xarxes socials… perquè tothom pugui tenir aquest regal solidari tan especial.

Feliç Diada de Sant Jordi!

La Fundació CorAvant

La Fundació CorAvant es va constituir amb l’impuls de l’Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC) amb la finalitat de garantir la prestació de serveis d’atenció directa a les persones amb cardiopatia congènita, a les seves famílies i als professionals de la xarxa pública i privada de serveis de Catalunya que tinguin relació amb el món de les cardiopaties congènites des del context no clínic.

L’AACIC va aprovar l’any 2006 la creació d’una fundació. Finalment CorAvant es va constituïr l’any 2008 amb l’objectiu d’assumir tots els serveis d’atenció directa que l’AACIC porta desenvolupant al llarg de 20 anys per tal de garantir-ne la seva continuïtat i poder ampliar els serveis, donant resposta a les noves necessitats que apareixen en l’àmbit de les cardiopaties congènites.

La Fundació CorAvant i l’AACIC treballen de la mà perquè ambdues entitats tenen com a objectiu la millora de la qualitat de vida de les persones amb cardiopatia congènita: la Fundació s’encarrega dels serveis d’atenció directa i l’associació es centra en el desenvolupament i execució de projectes de voluntariat, participació i sensibilització i informació vers les cardiopaties congènites.

La Fundació CorAvant es centra en els joves i adults com a beneficiaris principals dels projectes durant el 2019

Durant el 2019, la Fundació CorAvant:

• Hem acompanyat i donat suport psicosocial a joves i adults amb problemes de cor i a les seves famílies, en les situacions que els amoïnen i preocupen per poder desenvolupar el seu projecte de vida.
  • Hem format part del projecte Aventures.Cor, les colònies terapèutiques i inclusives de Nadal, Setmana Santa i Estiu, adreçades a infants i adolescents.
  • Hem fomentat i realitzat projectes de recerca.
  • Hem impulsat el projecte Cors Valents de suport als infants amb cardiopatia congènita en situació de refugiats.
  • Hem creat el projecte Cos i Ment, taller destinat a joves i adults amb cardiopatia.
  • Hem sumat esforços amb l’AACIC en les campanyes de sensibilització per promoure la visibilitat de les persones amb aquestes patologies.
  • Hem elaborat el Pla estratègic per als propers cinc anys.

Consulta la Memòria 2019 de la Fundació CorAvant o descarrega-te-la