Benvinguts i benvingudes a CorAvant

A Catalunya hi ha més de 20.000 persones adultes que tenen una cardiopatia congènita sorgida en la infància o la joventut

Els avenços mèdics dels darrers anys han permès que el 95 % dels infants que neixen amb aquesta patologia arribin a l’edat adulta i s’ha reduït l’índex de mortalitat en un 5 %.

Avui en dia, el nombre de persones adultes amb cardiopatia congènita ja supera el nombre d’infants amb la mateixa patologia.

Trobada 2022: De la terra a la taula

Dia: dissabte 21 de maig de 2022.

Horari: de 10 a 18 hores.

Lloc: Les Trementinaires. El Pla del Penedès, Barcelona (C. Masia Plana de la Guilera, 2)

Preu: 15 euros (a partir de 3 anys). Inclou tallers, esmorzar i dinar.

Inscripcions obertes fins al dijous 19 de maig.

Projecte d’acollida a persones d’Ucraïna que fugen de la guerra

Tot va començar amb una trucada des de Polònia de la Gemma Poca, voluntària del projecte de cooperació internacional que ens informava que la situació era molt crítica, que hi havia molta gent per evacuar i que sabia d’una família amb fills amb cardiopatia que havien de rebre atenció mèdica especialitzada.

El patronat de la Fundació CorAvant i la junta de l’AACIC van estar d’acord en liderar un nou projecte d’acollida a persones d’Ucraïna i amb el suport d’altres entitats, un grup, cada vegada més nombrós de voluntariat i el contacte directe amb la Secretaria d’Immigració de la Generalitat vam començar a treballar.

L’objectiu del projecte és protegir i acollir a persones que estan fugint d’Ucraïna a causa de la guerra:

• Protecció és la que ha ofert la Comunitat Europea amb la decisió de tractar-los com a ciutadans europeus de ple dret (www.cear.org)
  • Acollida entesa com a allotjament, acompanyament emocional i ajuda en tot el que puguin necessitar.

La primera fase del projecte d’acollida va ser la de portar persones ucraïneses que fugien de la guerra a casa nostra. Juntament amb altres entitats sensibles a la causa, vam organitzar un autocar que va fer el trajecte Barcelona-Cracòvia i també vam gestionar arribades amb avions.

A l’hora de buscar famílies d’acollida ho fem tenint en compte el perfil de cada persona o unitat familiar: volem ajuntar famílies ucraïneses i catalanes amb un perfil semblant. També tenim molt en compte els vincles que les famílies d’Ucraïna han creat als centres d’acollida. És per això que hem buscat famílies d’acollida que visquessin a prop, per facilitar així el contacte entre elles: la gran majoria de famílies d’acollida són del Moianès i és per aquest motiu que estem en contacte directe amb la Roser Galí i la Dolors Elias del Consell Comarcal del Moianès.

La segona fase del projecte va ser l’acompanyament de les famílies ucraïneses i les famílies acollidores. Unes i altres ja han anat establint complicitats. Des de la Fundació CorAvant anem fent el seguiment individualitzat amb cada una d’elles, juntament amb la traductora Maria Tieplova.

Ara, la nostra missió és encoratjar a les famílies catalanes i les ucraïneses a fer plans conjunts per donar obertura a una següent fase: la formació o la inserció laboral de les persones nouvingudes que volen quedar-se aquí.

De moment, el projecte de l’entitat ja ha acollit 21 famílies ucraïneses, que formen un total de 58 persones, i hi ha 4 famílies que tenen infants amb cardiopatia, i d’altres que també presenten altres patologies.

Des de l’entitat continuem rebent missatges de famílies que volen acollir i també estem tramitant l’arribada de més famílies d’Ucraïna. La nostra tasca consisteix a registrar les dades de les famílies catalanes en un llistat de reserva i, tan bon punt veiem que necessitem més famílies, ens hi posarem en contacte per tal d’iniciar el procés de selecció com a família acollidora.