Qui som?

Fa més de vint-i-cinc anys que treballem cada dia al costat de persones que viuen amb una cardiopatia amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida.

La Fundació CorAvant es va constituir l’any 2008 gràcies a l’impuls de l’AACIC, Associació de Cardiopaties Congènites (1994). Les dues entitats treballen conjuntament per tal de garantir l’atenció psicosocial de les persones que viuen amb una cardiopatia, de les seves famílies i dels professionals del seu entorn dins del context no clínic. L’AACIC centra la seva missió en la infància i l’adolescència, i CorAvant en la joventut i les persones adultes.

• Atenem persones amb cardiopaties congènites o d’altres patologies cardíaques, les seves famílies i els professionals amb els quals es relacionen.
  • Comptem amb un equip de professionals especialitzats en les repercussions de les cardiopaties en el dia a dia.
  • Estem en contacte directe amb els equips de cardiologia dels hospitals de referència: l’Hospital Clínic i l’Hospital Vall d’Hebron, així com amb altres professionals que puguin acompanyar-te a fer una vida tan normalitzada com sigui possible.

Des de l’entitat treballem també en el projecte Cors Valents, de suport a les persones amb cardiopatia congènita que viuen com a refugiats i en situació d’especial vulnerabilitat.

Cors Valents neix el març de 2016 fixant la mirada en aquells nens i nenes que han nascut en guerra o fora del seu país, amb l’objectiu d’identificar les seves necessitats, emprendre processos legals i traslladar-los a Espanya o a altres països d’acollida de la Unió Europea.

Donada la situació actual que està vivint la població d’Ucraïna, ampliem aquest projecte per acollir i acompanyar les famílies ucraïneses que fugen de la guerra i també donem suport a les famílies acollidores.

Els objectius de la Fundació CorAvant són:

• Prestar serveis d’atenció integral a les persones joves o adultes amb cardiopatia congènita i d’altres patologies del cor manifestades en l’edat pediàtrica, a les seves famílies, i als professionals amb els quals tinguin relació al llarg de les diferents etapes de la vida.
  • Potenciar i impulsar iniciatives d’investigació sobre el grup de patologies del cor i les seves repercussions en la vida quotidiana.
  • Potenciar i impulsar projectes i serveis d’inclusió per a persones joves i adultes amb cardiopatia congènita i adquirida en els diferents àmbits de la societat (laboral, lúdic, formatiu…)
  • Vetllar pel compliment dels drets i deures dels pacients.
  • Informar i sensibilitzar a la societat sobre l’existència de persones joves i adultes amb problemes de cor i de la seva realitat.
  • Donar suport a les persones amb patologies del cor que tenen la condició de refugiats perquè puguin rebre assistència sanitària adequada i tractaments mèdics que els permetin viure.
  • Formar i fomentar el voluntariat com a forma de col·laboració per aconseguir els objectius de la Fundació CorAvant.