Qui som?

La Fundació CorAvant es va constituir l’any 2008 gràcies a l’impuls de l’AACIC, l’Associació de Cardiopaties Congènites (fundada l’any 1994).

Les dues entitats treballem juntes per garantir l’atenció psicosocial i les necessitats de les persones que viuen amb una cardiopatia, a les seves famílies i als professionals del seu entorn dins del context no clínic.

Des de l’any 2019, CorAvant s’ha centrat més en les persones joves i adultes que tenen una cardiopatia o una altra patologia del cor i l’AACIC en el suport a la infància i l’adolescència amb cardiopatia i les seves famílies.

Des de l’entitat treballem també en el projecte Cors Valents, de suport a les persones amb cardiopatia congènita que viuen com a refugiats i en situació d’especial vulnerabilitat.

Cors Valents neix el març de 2016 fixant la mirada en aquells nens i nenes que han nascut en guerra o fora del seu país, amb l’objectiu d’identificar les seves necessitats, emprendre processos legals i traslladar-los a Espanya o a altres països d’acollida de la Unió Europea.

Donada la situació actual que està vivint la població d’Ucraïna, ampliem aquest projecte per acollir i acompanyar les famílies ucraïneses que fugen de la guerra i també donem suport a les famílies acollidores.

Els objectius de la Fundació CorAvant són:

• Prestar serveis d’atenció integral a les persones joves o adultes amb cardiopatia congènita i d’altres patologies del cor manifestades en l’edat pediàtrica, a les seves famílies, i als professionals amb els quals tinguin relació al llarg de les diferents etapes de la vida.
  • Potenciar i impulsar iniciatives d’investigació sobre el grup de patologies del cor i les seves repercussions en la vida quotidiana.
  • Potenciar i impulsar projectes i serveis d’inclusió per a persones joves i adultes amb cardiopatia congènita i adquirida en els diferents àmbits de la societat (laboral, lúdic, formatiu…)
  • Vetllar pel compliment dels drets i deures dels pacients.
  • Informar i sensibilitzar a la societat sobre l’existència de persones joves i adultes amb problemes de cor i de la seva realitat.
  • Donar suport a les persones amb patologies del cor que tenen la condició de refugiats perquè puguin rebre assistència sanitària adequada i tractaments mèdics que els permetin viure.
  • Formar i fomentar el voluntariat com a forma de col·laboració per aconseguir els objectius de la Fundació CorAvant.