Projecte d’orientació i assessorament laboral a persones que tenen una cardiopatia

Fa més de 15 anys que estem treballant amb persones joves i adultes que tenen una cardiopatia per conèixer l’impacte de la patologia en el món laboral.

Moltes persones amb cardiopatia troben obstacles per accedir al mercat laboral per primera vegada i és necessari que la feina que facin s’adeqüi a les seves capacitats i limitacions que els ocasiona tenir una cardiopatia.

Per altra banda, les persones que han pogut treballar amb normalitat tot i estar diagnosticades amb una cardiopatia, quan hi ha canvis en el seu estat de salut, poden presentar dificultats per continuar les seves funcions laborals, i moltes d’elles han de modificar les condicions amb el pas dels anys o buscar altres feines més adequades.

Alguns dels problemes més comuns que es poden trobar en l’accés a la feina són: el cansament en el desplaçament fins al lloc de treball, si necessiten transport propi és important que puguin deixar el seu cotxe a prop de la feina. O si tenen feines que requereixen moviment o esforç físic, és possible que no puguin seguir el ritme i al final del dia no poden fer una altra activitat fora de l’àmbit laboral perquè estan cansades i després necessiten descansar més, cosa que limita la seva vida i les seves relacions socials.

Des de la Fundació CorAvant oferim orientació, assessorament professional i individual en l’àmbit laboral a persones joves i adultes amb cardiopatia. Els hi oferim suport en la cerca d’una ocupació que s’adeqüi a les seves capacitats i limitacions, així com assessorament relacionat amb el món laboral com és l’accés a ajudes, prestacions o certificats de reconeixement de la discapacitat.

El projecte d’orientació i assessorament laboral a persones que tenen una cardiopatia és possible gràcies al cofinançament de la Fundación ONCE des del 2022, juntament amb la Generalitat de Catalunya.