Serveis

Els inicis del projecte d’acollida a persones d’Ucraïna

Tot va començar amb una trucada des de Polònia de la Gemma Poca, voluntària del projecte de cooperació internacional que ens informava que la situació era molt crítica, que hi havia molta gent per evacuar i que sabia d’una família amb fills amb cardiopatia que havien de rebre atenció mèdica especialitzada.

El patronat de la Fundació CorAvant i la junta de l’AACIC van estar d’acord en liderar un nou projecte d’acollida a persones d’Ucraïna i amb el suport d’altres entitats, un grup, cada vegada més nombrós de voluntariat i el contacte directe amb la Secretaria d’Immigració de la Generalitat vam començar a treballar.

L’objectiu del projecte és protegir i acollir a persones que estan fugint d’Ucraïna a causa de la guerra:

• Protecció és la que ha ofert la Comunitat Europea amb la decisió de tractar-los com a ciutadans europeus de ple dret (www.cear.org)
  • Acollida entesa com a allotjament, acompanyament emocional i ajuda en tot el que puguin necessitar.