La Fundació CorAvant continua treballant per a acollir famílies ucraïneses amb necessitats especials

Des de la Fundació CorAvant, continuem rebent missatges de famílies que volen acollir famílies ucraïneses. La nostra tasca consisteix a anar registrant les seves dades en un llistat de reserva i tan bon punt veiem que necessitem més famílies, ens hi posarem en contacte per tal d’iniciar el procés de selecció com a família acollidora.

Aquesta selecció es fa tenint en compte el perfil de cada persona o unitat familiar per tal d’ajuntar famílies ucraïneses i catalanes que tinguin un perfil semblant. També tenim en compte que les famílies acollides estiguin a prop les unes de les altres per a poder mantenir el contacte. Actualment, tenim un potencial de 30 famílies acollidores.

En aquests moments, la Fundació té diversos fronts oberts per a acollir famílies ucraïneses amb necessitats especials. Estem en contacte amb:

• El cap de cardiologia de Lviv i amb el cap de pediatria, per tal que la canalla amb llista d’espera que no podran operar allà puguin venir cap aquí a fer-ho. Una vegada tinguem coneixement de quants infants s’han d’operar, determinarem si ho podem assumir a Catalunya, o els haurem de repartir amb la resta de l’Estat (Madrid, Bilbao, Andalusia i València).
  • L’organització Salam Lab, que és la que té la majoria de centres d’acollida de Polònia, perquè puguin informar-nos de les famílies que hi ha amb necessitats especials, perquè si volen venir a Catalunya, puguin fer-ho.
  • La directora general de Migracions.

Totes aquestes fonts són les que ens poden portar en els pròxims dies més famílies que vulguin venir cap aquí.