Aventures.Cor, les colònies per a nens, nenes, nois i noies amb cardiopatia congènita

Aquest projecte té l’objectiu que els diversos grups de nens, nenes, nois i noies amb cardiopatia congènita mantinguin un contacte més constant durant l’any i que el treball terapèutic tingui més seguiment.

A les colònies, els participants viuen l’experiència d’uns dies de desconnexió enmig de la natura juntament amb altres nens, nenes, nois i noies amb cardiopatia congènita. Durant l’estada es fan activitats de lleure i també s’incentiven espais per parlar de dubtes, pors i inquietuds del dia a dia i es comparteixen experiències viscudes.

Objectius

• Descobrir les capacitats, potencialitats i limitacions de cada participant i com adaptar-les a la seva vida.
  • Aconseguir que la família, sovint massa protectora, potenciï l’autonomia, el creixement fora de l’entorn familiar i el procés de socialització del seu fill o filla.
  • Oferir uns dies de respir familiar.
  • Crear un entorn de persones amb cardiopatia i sense ella per què aprenguin a conviure, a ser respectuosos i a descobrir que tots tenim les nostres possibilitats i les nostres limitacions. La clau resideix en conèixer-les.

Adaptem les colònies terapèutiques Aventures.Cor a format virtual degut a la Covid-19

Els nostres nens i nenes són un col·lectiu de risc i, per tant, han de mantenir les mesures de seguretat molt més estrictament que la resta.

Després de diverses converses amb els metges que formen part del Comitè Científic de l’entitat, amb les famílies i amb els infants i adolescents que participen cada any a les Aventures.Cor, hem decidit no fer les colònies presencials i, com a alternativa, hem creat una fórmula virtual que vam provar per Setmana Santa i hem repetit a l’estiu.

Coneix les experiències de les Aventures.Cor

Colònies virtuals: Aventures.Cor Estiu 2020

‘Molt millor això que res’ i ‘cors confinats i junts en la distància’

Coneix el teu cor i Afrontem la por, els tallers d’avui a les Aventures.Cor de Setmana Santa virtuals

Comencen les Aventures.Cor de Setmana Santa… virtuals!

10 nens i 10 nenes gaudeixen de les Aventures.Cor Nadal 2020

«El tresor està dins teu»

«Som com una família!»

Unes Aventures.Cor de Nadal molt especials