Serveis

Algunes de les famílies ucraïneses del projecte d’acollida de la Fundació CorAvant inicien un nou camí

Actualment tenim 7 famílies ucraïneses acollides per famílies residents a Catalunya, la gran majoria d’elles al Moianès.

Dues mares ucraïneses i les seves filles estan compartint un pis a Castellterçol. Totes dues ja treballen amb contracte i se senten valentes i il·lusionades per afrontar aquesta nova etapa.

Quatre persones d’una família ucraïnesa han tornat a Kíev amb l’esperança de no haver de tornar a marxar. La filla petita ha decidit quedar-se a Moià i provar sort amb la seva parella.

Una família ucraïnesa ha marxat a Alacant a començar allà una nova vida.

Juntament amb el Consell Comarcal del Moianès, l’estratègia que estem seguint amb les famílies ucraïneses acollides dins del projecte de la Fundació CorAvant que encara estan a Catalunya és deixar de mirar-les com a refugiades i mirar-les com a migrants, treballar perquè s’integrin dins del nostre sistema social, ajudar-les a trobar feina, i també que puguin rebre les ajudes que els facin falta per poder ser autònomes a tots els nivells.