Com hem fet la selecció de les famílies d’acollida per les primeres famílies ucraïneses que ja estan a casa nostra?

La selecció de famílies d’acollida per a les persones que van venir amb l’autocar des de Cracòvia es va fer tenint en compte el perfil de cada persona o unitat familiar. Hem ajuntat famílies ucraïneses i catalanes amb un perfil semblant.

També hem tingut molt en compte els vincles que les famílies ucraïneses havien creat als centres d’acollida on estaven a Polònia i també durant el trajecte fins a Barcelona. Volíem que les famílies que havien tingut més relació estiguessin a prop i, per això, hem buscat famílies d’acollida que visquessin a prop perquè poguessin mantenir el contacte unes i altres.

Des de l’entitat, hem fet una tria molt acurada i personalitzada perquè no volíem trencar aquests vincles, ja que sabíem que farien més fàcil l’adaptació de les famílies nouvingudes a casa nostra.